onsdag 27. februar 2008

din nåværende miserable og ikke-produktive tilstand er velkjent og trygg sammenlignet med de fryktede konsekvensene av

forandring og påfølgende nederlag.

jeg våknet opp med en anbefaling av my roomie cec å lese et kapittel i hennes bok.."livscoaching, tenk annerledes, lev lettere"

der har de tydeligvis svaret på det meste, også hvorfor jeg har skrivevegring... så istedet for å skrive litt mer på ped tekst så satte jeg meg ned.. dette er hva jeg fant ut...

min påstand om at "jeg er fornøyd med meg selv slik jeg er" ikke så mye et uttrykk for ekte tilfredshet som for frykten for å få det enda værre i tilfelle forandringen skulle mislykkes...

årsaker til hvorfor jeg utsetter ting.. (noe jeg har gjort all my life) og alle andre forsåvidt..
1) engstelse..
dette her er litt morsomt.. for de trekkerfrem et eksempel med dating..
"tenk deg at du har lyst til å be noen ut på en date..men du gjør det ikke i frykt for å få avslag. og dette vil i ditt hodet bekrefte at du ikke er tiltrekkende." osvosv.. og til slutt.. ved å utsette disse tingene vil gjøre livet ditt kjedelig og forværre problemene dine på lang sikt..og så i parentes (for eksempel ved at livet ditt vil bli blottet for romantikk og seksuell spenning) hahahaha.... så utrolig bra... her forklarer de hva og hvorfor man utsetter..også slenger de på en varseltrekant.. "ingen romantikk og no sex" ... haha..

2) lav frustrasjonstoleranse
man tror ikke at man tåler stress, og frustrasjon. derofor unngår man kjedelige ting..

3) protest og opprør.
en måte å uttrykke ditt sinne ovenfor andre ved utsette viktige gjøremål.

ah..ja jeg får sette i gang med oppgaven min.. men først skal jeg be de kjekke snekkerene på kaffe.. litt romantikk og seksuell spenning....hahahaha...
;)

takk cec for at du fikk meg til å ta en førti min lang pause fra skriving.. :)

Ingen kommentarer: