fredag 25. april 2008

fredag og helg

det er sunt å være barnslig.. jeg synes synd på folk som ikke er barnslige og som bare går rundt og er über seriøse hele tiden..

jeg begynte å tenke på noe i går.. at blogging er et medium der jeg, terese, skal få frem mine meninger og snakke om ting som jeg er opptatt av..
hva sier min blogg om meg?.... jo nettopp... at jeg er barnslig..

men jeg har meninger om ting, det har jeg.. jeg er bare ikke så god til å skrive om dem..

her er en liste over ting jeg bryr meg om/eller ting jeg mener.. slik at dere der ute ikke bare tror jeg tegner i paint og biter meg i leppa...

- jeg synes barn skal få lov til å gå med hva slags flagg de vil på 17.mai
- jeg synes homofile skal få lov til å gifte seg der de vil.. (også feire i Oslorådhus..som Mr.Stang ikke vil ha noe av mer)
- også for at de skal få lov til å adoptere, da det er såå mange barn der ute som trenger foreldre..og selv om begge har utover eller begge innover så spiller det ingen rolle.. så lenge barnet får et trygt hjem med klare grenser og låtts åf låve..
- jeg liker ikkke den nye eksamensformen i norsk, der elevene skal skrive en nynorsk og en bokmål tekst på 6 timer..
- jeg prøver å bruke handlenett på butikken, er bare så forbanna vanskelig å huske det..altså : jeg bryr meg om miljøet..
- liker ikke pelsproduksjon
- jeg synes religioner er uhyre spennende
- også usikker på min egen tro
- liker ikke folk som mishandler dyr
- jeg er ikke videre politisk engasjert, men jeg setter meg nok inn i ting slik at jeg stemmer...
- jeg er imot dødsstraff

listen er lang, og den fortsetter... men ikke i dag..

jeg har nemlig en pedagogikk mappe som ikke skriver seg selv..:)

1 kommentar:

Glenn Pedersen sa...

Sorry ass, men slakter du ned en hel familie av ren pure faen eller ondskap fortjener du en jævla sprøyte eller chop-chop, the head goes off.

Ellers er jeg jævlig seriøs!!