søndag 18. januar 2009

"fordi jeg er mann vel"

i dag kunne vi lese om norske horekunder som ler av horekundeloven.. de kjøper visstnok sex som aldri før på costa blanca.. De ler faktisk av den nye loven.. 

sjokkert blir jeg sjeldent når nordmenn som ikke bor i norge uttaler seg til media, men i dag fikk jeg et lite hakeslep når jeg kunne lese følgende: 

"- Her inne koster det 110 euro for en time. Da får du også et håndkle og rent sengetøy. Jeg har stort sett bare hatt gode opplevelser her, med unntak av de gangene jeg har vært for full til å få det til. Også var det en gang jeg ble lurt til å kjøpe sex av en kvinne som underveis viste seg å være mann, forteller han og gjør det klinkende klart at han ikke har tenkt til å forholde seg til den nye norske loven.

- Det er helt meningsløst at jeg ikke skal få kjøpe sex, sier han.

- Hvorfor går du på horehus?

- Hvorfor? Fordi jeg er mann vel"

(resten av artikkelen kan dere lese på vg, eller klikke her)

tenk å si noe slikt? 

selv kommer jeg aldri til å forstå hvorfor man skal kjøpe sex, da jeg synes det er noe som skal skje mellom to personer som er glade i hverandre osv.. jeg ser jo selvsagt at unntak kan skje i ulike tilfeller, men det å kjøpe sex er ikke noe jeg kan stille meg bak. 

men hva hjelper det hva jeg mener... de spanske prostituerte lærer seg til og med noen norske ord.. det kaller jeg et bra læringsmiljø..

10 kommentarer:

Glenn Pedersen sa...

Jeg er (tro det eller ei) for sexkjøp. Ikke fordi alt handler om knulling, men jeg syntes utrolig synd på de sosiale taperne i samfunnet som aldri får seg et ligg. Det er ofte diskusjoner om at funksjonshemmede skal få hjelp av utdannet personell (det er ett ord på dette, men det husker jeg ikke akkurat nå), men hva med å heller betale penger til de på gata som trenger det? Da får de pengene sine, og stakkarene får seg ett ligg.

Terese sa...

nå er det vel ikke bare "sosiale taperne" som kjøper sex?
jeg ser poenget ditt, det gjør jeg..

jeg reagerer på at folk ler av en nye loven, og begrunnet det å gå på horehus fordi de er MENN...
som om det er noe som ligger latent i blodet til menn...

Glenn Pedersen sa...

Enig i den "ford vi er menn" er helt tåpelig.. Spot on der!

Men skjønner fortsatt hvorfor folk kjøper sex

Terese sa...

forklar meg da..hvorfor en familiemann kjøper sex?...

Anonym sa...

alle vet jo hvor kjipt det er å ha ei dame som ikke gir mannen det han vil ha til enhver tid...

...uten å gå mer i detaljer der..
hoho, neida :)

Terese sa...

så da er det greit at konene er utro også da?.. hvis mannen "ikke orker"...?

Glenn Pedersen sa...

Hvor får du familiemann fra, Terese?

Terese sa...

hvor får du det fra at det bare er sosiale avvik som kjøper sex?

Glenn Pedersen sa...

Herregud, Terese.. Er du seriøs nå?

Terese sa...

aldri seriøs jeg