fredag 26. oktober 2007

oo..influensatiiid



Det finnes 3 ulike typer influensavirus, A, B og C, som er plassert i hver sitt genus. I hvert genus er det kun en art, som også heter influensa A, B og C. Imidlertidig finnes det mange varianter av hver art og disse er referert til som en virusstamme.

Influensa C-virus finnes utelukkende hos mennesker og er assosiert med en mild sykdom, og utgjør ikke noe stort helseproblem. Influensa B virus finnes også hovedsakelig hos mennesker, selv et og annet utbrudd hos andre arter er kjent. Influensa B kan forårsake kraftig sykdom hos mennesker og er sammen med influensa A-viruset, de virusenene som kommer hver vinter. (wikipedia her)

I to dager nå har jeg liggi med denne folkesykdommen, som om ikke det var nok å være sengeliggende, så har jeg gått glipp av den ene uka jeg har gledet meg til i hele høst. Nemlig "Barn i Sorg og Krise"... men helsa går først, sa mamma..og selv om lysten var der, så hadde ikke hodet eller nakken min tillatt meg å dratt... nå er heldigvis nakke-vondt borte, og tatt med seg litt av hodetverken...



dette her ble et litt klagete innlegg.. men jeg lover å komme tilbake mindre sytete..



Jeg har forresten blitt tante igjen, lille Emma kom til verden på FN dagen.. :)

Ingen kommentarer: