lørdag 8. desember 2007

verden er litt kjedelig!!!...bah

etter å ha sett det gylne kompasset, så sitter jeg igjen med en tanke i hodet...
herlighet, vi har det kjedelig...

jeg vil ha daimoner, hekser, trollmenn, panserbjørner, alver, enter og orker...

etter filmen så snakket espen og jeg om hva slags daimoner vi trodde den andre ville hatt...
det kom opp flodhest, hund, antilope (pga mine ben selvsagt..hahaha), flue, frosk....men til slutt så fant vi to dyr som vi begge er fornøyd med....

Min daimon, en Gaupe....

Espen sin daimon, en snøleopard

3 kommentarer:

Anette sa...

Må jeg se filmen for å forstå hva en daimon er? Høres ut som noe skummelt noe...

Terese sa...

heh..nei det er absolutt ikke skummelt i det hele tatt...

en daimon er sjelen din, formet som et dyr...
vi mennesker har jo sjelen inni oss ikksant, men det har det ikke på filmen... da er sjelen deres formet som et dyr som gjenspeiler personligheten din..:)
du kan ikke leve uten daimonen din og daimonen kan ikke leve uten deg:) ganske fint:)

når man er barn skifter daimonen form helt til man har kommet i puberteten..da den blir et bestemt dyr...

Anette sa...

Hva er min daimon da? Velger man helt selv, eller er det lissom forutbestemt?